Nå nærmer vi oss omsider oppstart på renoveringen av underetasjen på klubbhuset. Her kommer litt praktisk info:
Hva som skal gjøres
- Dagens underetasje blir totalrenovert med ny planløsning. I tillegg kommer det et påbygg ut under terrassen. Arealet på underetasjen økes fra 208 m2 til 357 m2.
- Når arbeidet er ferdig, vil etasjen romme 4 vanlige garderober + 2 dommergarderober. Alle garderobene med dusj og toalett. I tillegg kommer det et HC-toalett med direkte adkomst utenfra (publikumstoalett), møterom, lager, teknisk rom, vaskerom og tørkerom.
- Terrassen, som for en tid tilbake fikk påvist skader på bæringen og dermed ble midlertidig sikret, rives og bygges på nytt.
- For å oppnå tilstrekkelig takhøyde i underetasjen vil 2. etasje på klubbhuset bli hevet 80 cm. Det støpes på eksisterende grunnmur og sammenkobles med eksisterende fasade (ikke ny kledning som er blitt kommunisert i enkelte kanaler tidligere).
Hundvåg Idrettslag, Plantegning garderober 13.08.2024
Byggeperiode
Byggeperioden som er satt opp er 18. november – 29. juni. Denne perioden vil naturligvis hele underetasjen være en byggeplass, og garderober, toaletter og lager der vil ikke kunne brukes. Området vil bli avsperret med byggegjerder. Vi ber alle respektere skilting og sperringer som settes opp.
2. etasje av klubbhuset kan brukes som normalt det aller meste av byggeperioden, men vil bli stengt en kort periode i de dagene klubbhuset skal heves.
Praktiske konsekvenser
I byggeperioden må vi klare oss uten fasiliteter som mange er vandt til å bruke. De lagene som oppbevarer utstyr i klubbhuset i dag må belage seg på å oppbevare utstyret privat i byggeperioden. Dette må dere løse internt i laget/lagledelsen. Alle lag må hente ut sitt utstyr senest 31. oktober.
I byggeperioden blir det også enda dårligere tilgang på garderober og toalettfasiliteter enn det har vært. Vi må klare oss og dele på de to utegarderobene i Hundvåghallen. Toalettene i 2. etg på klubbhuset kan brukes.
Dugnad
En del av arbeidet skal utføres på dugnad, og det vil bli kalt inn til følgende dugnader;
- Riving i perioden 4. – 18. november. Vi skal rive alt vi kan rive på dugnad i denne perioden. Innvendige vegger/tak mm.
- Sparkling/maling i rom som får gips og osb-plater (på slutten av byggeperioden).
Vi håper mange medlemmer, foresatte, besteforeldre, tidligere medlemmer og Hundvåg-supportere vil bidra på dugnad. Vi vil både trenge folk som har peiling på fagene, men også påfyll av folk som kan hjelpe, bære, holde og bidra på forskjellig vis. Det kommer ny melding om innkalling til dugnader.
Utførende firma
Hundvåg IL har inngått kontrakt med NB Byggteam om utførelse av arbeidet.